Montserrat – a kultúra és természet perfekt kombója

2019 áprilisában sikerült megvalósítani egy közös családi nyaralást Barcelonába. Az incidens apropójárók itt olvashattok. Heten a nyakunkba vettük Barcelonát és tettünk egy egy napos kiruccanást Gironába. Aktív pihi. Imádtam. Alapvetően is ritkán fordul elő, hogy mindannyian együtt vagyunk, de nagyon élveztük, hogy most mindez Barcelonában jött össze.

Montserrati expedíciónkat sajnos már csak Annával kettesben hoztuk össze. Nekünk jobban belefért, hogy két nappal tovább maradjunk, mint a többiek. A bizarr formájú hegycsúcsok között megbújó ’Monestir de Montserrat’ monostor és maga a hegység az egyik legfrankóbb egy napos kirándulás kombó Barcelónából. A Montserrat csúcsai olyan látványt nyújtanak, mint ha egy másik bolygóra csöppennénk. Már a vasútállomásról is megkapó a látvány. Nem szeretek egekig magasztalni helyeket, de Montserrat tényleg az egyik legjobb, ha nem a legjobb programunk volt. Egészen hihetetlen helyekre képesek voltak apró templomokat építeni a szerzetesek annak érdekében, hogy elvonulhassanak a világ zajától.

Utunk a hegységhez vonatozással indult Barcelonából. Innentől három opciónk is volt feljutni a hegyre. Az első verzió, ha már egészen a hegy lábától túrázunk. A második egy libegő szerű szerkezet. A harmadik, ami végül a befutó lett, pedig egy fogaskerekűre hajazó kisvasút. A túrázásra nem lett volna elég időnk, ezért a fogaskerekűre szavaztunk. A libegőről szimplán nem találtam elég infót és időjárástól függően néha nem üzemel, azt hiszem.

Kilátás a monostortól.

A fogaskerekűről pont a monostornál lehet lepattanni. A monostor és több apróbb remetelak formájában jelen lévő kulturális örökség feltérképezésén kívül lehetőség van túrázni is a környéken. Az apátságtól, indul egy másik fogaskerekű, ami még egy pár száz méterrel feljebb pottyantja ki a turistákat. Mi is éltünk ezzel a lehetőséggel és innen barangoltunk végig egy rövidebb túrautat.

Sikló a túrautak kezdetéhez.

Az út felvezetett egy 1120 m magasan fekvő kilátóponthoz, ahonnan tökéletesen rá lehetett látni a korábban említett apátságra. A kígyózó túraút közben pedig több kisebb remetelak és képolna mellett is elhaladtunk. A kilátás is nagyon szép volt. Nagyon élveztük ezt a pár órát.

Kanyargó sétautak mindenfelé.
Apró kápolna a sétaút mentén.
Kilátás a monostorra és a környező vidékre.

Picit szednünk kellett a lábunkat, mert időben vissza szerettünk volna érni Barcelonába, hogy még meglátogassunk egy-két kipécézett helyet. Ettől függetlenül lazán belefért, hogy sétáljunk egyet a kolostorban és a bazilikában.

Távolról még a ’Fekete Madonna’ szobornak is integettünk egyet. Ez egyébként az egyik leghíresebb fekete madonna alkotás a világon. Elvileg, bár kissé szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, az idő során megfeketedett fából készült szobor Jeruzsálemben lett kifaragva még a kereszténység hajnalán. A ’Virgin of Montserrat’ névre keresztelt fekete madonnát 1884-ben XIII. Leo pápa Katalónia védőszentjének nyilvánította. Egyszóval egy érdekes ereklye. Egészen közel lehet hozzá férkőzni, sőt akár még a csókot is nyomhattok a kezére, de mi nem tudtuk kivárni a hosszan kígyózó sort, amit ki kellett volna várnunk.

Tartalmas nap volt és még nem volt vége teljesen. Koradélután már vissza is értünk Barcelonába és még elnéztünk a csokimúzeumba többek közt.

Örülök, hogy belepréseltük Montserratot a programba, mert szuper hely. Simán el lehet tölteni ennél jóval több időt is itt a hegységben túrázva. Semmiképp se hagyjátok ki, ha Barcelonában jártok és belefér az időtökbe.

Hogyan juss el Montserratba

Minden opció azzal kezdődik, hogy Barcelonában a ‘Plaza Espanya’-n fel kell pattanni az R5-ös jelzésű vonatra. A vonat egy irányba kábé 5 euroba kerül. Innentől egy óra zötykölődés után nagy döntést kell meghoznunk…

Felvonó, fogaskerekű, vagy esetleg sportosan túra a csúcsra?

A felvonó valószínűleg a leglátványosabb megoldás és egyben a leggyorsabb is. Ebben az esetben az ‘Aeri de Montserrat’ megállónál kell leszállnotok. Innen általában 15 percenként indul a kabinos libegő.

Az ára: 7.50 euro egy irányba és 11.50 euro egy retúr jegy.

A fogaskerekűvel feljutni egy fokkal tovább tart. Ebben az esetben egy megállóval később, a ‘Monistrol de Montserrat’ megállónál kell leugrani a vonatról. Mi ezt az opciót választottuk oda-vissza és szerintem a kocsik ablakából is elég király volt a kilátás, szóval ilyen téren sem lehet sok különbség a libegőhöz képest.

A fogaskerekű ára: 7.20 euro egy irány és 12.00 euro oda-vissza.

Mi egy előre összepakolt pakkot vásároltunk meg itt, ami tartalmaz két metrójegyet Barcelonába, a vonatozást oda-vissza és retúr jegyet vagy a fogaskerekűre vagy a felvonóra. Plusz belépőt az audiovizuális kiállításra.

Egy másik, pöppet drágább verzió tartalmaz ezen felül belépőt a Montserrat múzeumba és egy kajálást az önkiszolgálós étteremben.

A harmadik opció a túrázás a ‘Monistrol de Montserrat megállótól. Illetve mielőtt rátérnétek a túraútra előbb át kell sétálni a városkán. Ez a lehetőség a legköltséghatékonyabb természetesen.

Ennyi voltam mára. Remélem, ha azon filóztál érdemes-e elruccanni Montserrat mese szerű csúcsaihoz akkor megkönnyítettem a dolgodat. Köszi, hogy időt szakítottál a firkálmány végig olvasására. Imádtuk Katalónia kissé természetközelibb arcát is. Természetesen hatalmas kontraszt volt az elmúlt három évben megszokott norvég tájhoz képest. Ez legkevésbé sem jelenti, hogy kevésbé gyönyörű vagy izgi. Csíptük nagyon Montserrat festői látványát.

Tudjátok mi a helyzet minden iromány végén. Véletlenül se fojtsatok magatokba semmi hozzáfűznivalót. Hideg, meleg, kérdés, nagyi almáspite receptje… minden jöhet. Tudom, hogy a Barcelona széria első két része kicsit más volt, főleg emlékmentés céllal íródott, magunknak. Ha azokat kevésbé találtátok hasznosnak, remélem ez esetben másképp lesz.

Adiós!

Írj véleményt vagy hozzászólást!